Greek Unions

Θεωρία και Πράξη του Εργατικού Συνδικαλισμού

Τα δωρεάν λεπτά ομιλίας κοστίζουν ακριβά (από την Αυγή, 9/8/2015)

leave a comment »

ΤΕΚΜΗΡΙΑ 9.8.JPG

http://www.avgi.gr/article/5765983/ta-dorean-lepta-omilias-kostizoun-akriba
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ως συσκευαστές σταφίδας, σύκων και φρούτων εμφάνιζε η εταιρεία προώθησης Wedo Communication 40 εργαζόμενους που είχε προσλάβει για να πουλήσουν καρτοσυμβόλαια της Wind. Την ίδια ώρα, οι εργαζόμενοι υποχρεώνονταν να παραμείνουν περισσότερες ώρες από το συμφωνημένο 6ωρο στα πόστα τους, μέχρι να πουλήσουν συγκεκριμένο αριθμό καρτών, χωρίς όμως να πληρώνονται τις υπερωρίες και τα μπόνους που δικαιούνταν. Η Wedo Communication τους έβαζε ένσημα 5ώρου, ενώ όταν πήγαν στο γραφείο του προϊστάμενου τους ώστε να ενημερωθούν για το πότε θα καταβληθούν τα οφειλόμενα, εκείνος απάντησε, όπως καταγγέλλουν στην «Α», με απειλές όπως «άντε φύγετε, μη σας πετάξω έναν – έναν από το μπαλκόνι». Την ίδια ώρα, η εταιρεία εισέπραττε κανονικά τα λεφτά από τη συμφωνία με τη Wind, όπως και επιδόματα για τους υποτιθέμενους εργαζόμενους που είχε στα χωράφια, τους οποίους απέλυσε και μετονομάστηκε σε Business Like.
Αυτή είναι μονάχα μία ιστορία, ενδεικτική όμως όσων περνούν πολλά νέα αγόρια και κορίτσια που στέκονται τουλάχιστον 12 ώρες την ημέρα στις εξόδους των σταθμών του μετρό και του ηλεκτρικού «πουλώντας» καρτοσυμβόλαια κινητής τηλεφωνίας. Δεν εμφανίζονται βέβαια όλοι ως συσκευαστές αγροτικών προϊόντων στις συμβάσεις εργασίας, ωστόσο όλοι κάνουν λόγο για μια δουλειά που δεν θα διάλεγαν στην περίπτωση που δεν υπήρχε τόσο μεγάλη ανεργία. Από τη φύση της η δουλειά συνεπάγεται πολλές ώρες ορθοστασίας, είτε σε παγωνιά, είτε σε καύσωνα, ανάλογα με την εποχή, που μαζί με τη χαμηλή αμοιβή και την κακή συμπεριφορά των εργοδοτών γίνεται αποκρουστική. Όπως μας λέει χαρακτηριστικά 28χρονος, έστειλε το βιογραφικό του σε εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, παρ’ ότι έχει τελειώσει ναυπηγός μηχανολόγος μηχανικός, διότι δεν έβρισκε τίποτα στο αντικείμενό του. Ο μισθός που παίρνει είναι ο βασικός, 586 ευρώ μεικτά και ακόμη, όπως λέει, μένει με τους δικούς του.
Η διάθεση των καρτοσυμβολαίων είτε ανατίθεται από τα καταστήματα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, είτε γίνεται σε συνεργασία με εταιρείες προώθησης. Η Wedo Communication ή Business Like είναι εταιρεία προώθησης που συνεργάστηκε με τη Wind για να προωθεί δικά της καρτοσυμβόλαια. Πληρώθηκε όλες τις πληρωμές των εργαζομένων από τη Wind, αλλά δεν τους πλήρωσε όσα δικαιούνταν και τους απέλυσε. «Μας ζητούσε να πουλήσουμε έστω πέντε κάρτες. Αν κάποιος επέστρεφε έστω και με μία μόνο απούλητη, του έλεγαν ‘γύρνα πίσω όπως είσαι και πούλα ακόμη μία’. Για να την πουλήσεις όμως έστω αυτή τη μία, έπρεπε να κάνεις υπερωρίες, που φυσικά δεν πληρώνονταν» λέει εργαζόμενος. Για κάθε έξτρα κάρτα που πουλούσαν οι εργαζόμενοι, δικαιούνταν 1 ευρώ. Στον ένα χρόνο που απασχολήθηκαν δεν πήραν κανένα από αυτά τα ευρώ που δικαιούνταν, με τις οφειλές να ξεπερνούν ακόμη και τα 1.000 ευρώ σε κάποιους.
Όταν οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να κινητοποιηθούν, η αντίδραση του «αφεντικού» τους ήταν οι απειλές. Όταν απευθύνθηκαν στη Wind και την ενημέρωσαν για την εταιρεία που συνεργάζεται, εισέπραξαν αδιαφορία. Κι αν οι αντιδράσεις των εταιρειών δεν προκαλούν εντύπωση, σίγουρα προκαλεί εντύπωση αυτή της Επιθεώρησης Εργασίας. «Αρχικά έδειξαν ενδιαφέρον, αλλά στη συνέχεια, όταν ζητήσαμε να μάθουμε πώς εξελίσσεται η διαδικασία, μας έκαναν να αισθανθούμε παρείσακτοι». Από την Επιθεώρηση Εργασίας έμαθαν τουλάχιστον το ακριβές περιεχόμενο των συμβάσεων εργασίας τους, καθώς όταν προσελήφθησαν υπέγραψαν χαρτιά στα οποία δεν αναφέρονταν φυσικά ως συσκευαστές αγροτικών προϊόντων, αλλά ως εργάτες, «αυτό το τελευταίο μας προξένησε εντύπωση η αλήθεια είναι». Ο λογιστής της Wedo Communication με τον οποίο υπεγράφησαν οι συμβάσεις, είχε πει στους εργαζόμενους ότι θα τους έδινε αντίγραφά τους, ωστόσο εξαφανίστηκε και αντικαταστάθηκε από άλλον, που έλεγε ότι δεν γνώριζε τίποτα για τις συμβάσεις.
Οι 40 εργαζόμενοι αισθάνονται ανυπεράσπιστοι και αναγκασμένοι να αποδεχτούν ότι έχασαν τα χρήματα που δούλεψαν. Τα δωρεάν λεπτά ομιλίας για τους πελάτες κόστισαν στους ίδιους μισθούς ολόκληρους, ενώ την ίδια ώρα πίσω από τον φόβο άλλων συναδέλφων τους υπάρχουν επίσης ιστορίες εργασιακής εκμετάλλευσης. Ίσως αυτές να μην τις μάθουμε ποτέ, αλλά τώρα ξέρουμε ότι τα παιδιά με τα πράσινα, τα κόκκινα και τα γαλάζια μπλουζάκια δεν μας χαμογελούν γιατί περνούν καλά, αλλά για να πουλήσουν ακόμη μία κάρτα, με την ελπίδα να δουν επιτέλους το σπίτι τους.

Written by antiracistes

9 Αυγούστου, 2015 στις 8:18 μμ

Αναρτήθηκε στις Uncategorized

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: