Greek Unions

Θεωρία και Πράξη του Εργατικού Συνδικαλισμού

Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό

leave a comment »

Συντάκτης: Απόστολος Λυκεσάς

http://www.efsyn.gr/arthro/nea-apergia-stin-egnatia-odo
Να σταματήσουν το «θέατρο του παραλόγου» θέλουν με ακόμη μια εικοσιτετράωρη απεργία την οποία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.», επαναφέροντας το αίτημα να μην παραχωρηθεί ο αυτοκινητόδρομος, να αποδεσμευτεί η εταιρεία μια και καλή από το ΤΑΙΠΕΔ, να μην προχωρήσει το σχέδιο μετάταξης εργαζομένων και όλα τα κόμματα να πάρουν θέση.

Οι εργαζόμενοι θυμίζουν -διότι έχουν περάσει ήδη οκτώ χρόνια- ότι «από το 2011 που η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού εντάχθηκε στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα δημοσιονομικής στρατηγικής και στα έκτοτε διαδοχικά μνημόνια (…) από το 2012, κι ενώ η εποπτεία της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” (ΕΟΑΕ) ανήκει στο υπουργείο Υποδομών, τα δικαιώματα της μετοχής της μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ το οποίο ορίζει και τη διοίκησή της».

Οπως τονίζουν, «το μέχρι τώρα 8ετές σίριαλ της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού αλλά και η παραδοξότητα της διοίκησης της ΕΟΑΕ από το ΤΑΙΠΕΔ με μοναδικό σκοπό να παραχωρήσει την υποδομή, χωρίς μέριμνα αλλά και αρμοδιότητα για την εταιρεία, είχε δημιουργήσει εξαρχής μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία της. Ωστόσο, αυτό που συμβαίνει τα τελευταία έτη και ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα αποτελεί το απόλυτο θέατρο του παραλόγου».

Οι εργαζόμενοι παρακολουθούν «αποσβολωμένοι» τις εξελίξεις οι οποίες «προσβάλλουν τη νοημοσύνη και την αξιοπρέπειά μας».

Διότι, ενώ «το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει με συμβούλους του την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, αλλά χωρίς την εμπλοκή της ΕΟΑΕ που γνωρίζει, μελέτησε και διαχειρίζεται την υποδομή», ταυτόχρονα, «με τη γνωστή διαδικασία των προαπαιτούμενων μέσω των “θεσμών”, το ΤΑΙΠΕΔ δίνει “διαταγές” προς την ΕΟΑΕ και τους εργαζόμενούς της για να υλοποιούν αποκλειστικά δράσεις που θεωρεί ότι καθιστούν εφικτή και ελκυστική την παραχώρηση!».

Ομως τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ «καρκινοβατούν» επειδή πολύ απλά «το συγκεκριμένο σχέδιο είναι ατελέσφορο και τεχνικά και οικονομικά ασύμφορο, όπως επανειλημμένα επισημαίνει όχι μόνο ο Σύλλογος Εργαζομένων αλλά και όσοι από τον τεχνικό κόσμο γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενο».

Γι’ αυτό «το ΤΑΙΠΕΔ, που φέρει την ευθύνη της αποτυχίας, προσπαθεί διαρκώς να αποδώσει τις ευθύνες στην ΕΟΑΕ ή στο υπουργείο, ενώ στο σκηνικό της αποτυχίας προστέθηκε η παγκοσμίως πρωτοφανής θεώρηση ότι το κόστος συντήρησης της υποδομής ανέρχεται στα 6 δισ. ευρώ, όσο δηλαδή κόστισε η κατασκευή της. Αυτό το κόστος συντήρησης είναι έως 300% μεγαλύτερο από την εκτίμηση της ΕΟΑΕ σε σχετική μελέτη της ως διαχειριστής της υποδομής!».

Αλληλοσυγκρούονται
Λένε ακόμη οι εργαζόμενοι ότι το παράλογο συνεχίζεται από τη στιγμή που «το υπουργείο Υποδομών δίνει εντολή στην ΕΟΑΕ να χρηματοδοτήσει και υλοποιήσει δίκτυο οπτικών ινών που θα υποστηρίξει το νέο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων προς αντικατάσταση των υφιστάμενων συμβατικών σταθμών διοδίων της χώρας», αλλά «την ίδια στιγμή το ΤΑΙΠΕΔ δίνει εντολή στην ΕΟΑΕ να χρηματοδοτήσει, κατασκευάσει και λειτουργήσει 61 (!) συμβατικούς μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων σε όλη τη Β. Ελλάδα. Δηλαδή, η εταιρεία και οι εργαζόμενοι καλούνται από διαφορετικούς φορείς του κράτους να προβούν σε δράσεις και έργα απολύτως αλληλοσυγκρουόμενα, όντας προφανές ότι η υλοποίηση και των δύο αποτελεί σπατάλη δημόσιων πόρων!».

Advertisements

Written by antiracistes

Φεβρουαρίου 14, 2019 στις 12:06 μμ

Αναρτήθηκε στις Αναδημοσιεύσεις, Uncategorized

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: